نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

راهنمای خرید وبکم برای کامپیوتر

تاریخ انتشار: 1401/06/08

وبکم برای کامپیوتر

در طی سال‌های اخیر استفاده از وب کم و دوربین ویدئو کنفرانس به شدت افزایش پیدا کرده است. از کاربردهای وب کم می‌توان به برگزاری جلسات کار، کلاس‌های آنلاین، تولید محتوا، استریم و …اشاره کرد. در این مقاله به بررسی وبکم برای کامپیوتر پرداخته ایم. اگر شما هم قصد خرید وب کم لپ تاپ دارید این راهنما را تا انتها  بخوانید.

ویژگی‌های وبکم کامپیوتر

  • رزولوشن تصویر وبکم کامپیوتر

وضوح تصویر یکی مهم‌ترین معیارهایی است که هنگام خرید وبکم باید به آن توجه کنید. هر چه رزولوشن کمتر باشد، تصویر روی صفحه نمایش هم تارتر می‌شود. معمولا وبکم‌ها در رزولوشن‌های متفاوتی وجود دارند که عبارتند از  SD ،HD ،Full HD و  4k. وب کم‌های SD با رزولوشن 640*840 و وب کم  HD  با رزولوشن 720*1280 که وضوح تصویر به مراتب بالاتری نسبت به کیفیت SD دارد. از وضوح تصویر HD معمولا برای اهداف بسیاری استفاده می‌شود. اگر قصد خرید وب کم برای کامپیوتر را دارید که تا چند سال بتوانید از آن استفاده کنید بهتر است وب کمی با رزولوشن HD  یا Full HD خریداری کنید که به نسبت سری‌های SD  از کیفیت تصویر به مراتب بالاتری برخوردارند.

  • فریم ریت یا FPS وبکم لپ تاپ

فریم ریت یکی دیگر از کلیدی‌ترین معیار‌های انتخاب وبکم کامپیوتر می‌باشد. فریم ریت معمولا روی جعبه‌ی وبکم‌ها با عنوان FPS  مشخص شده است، پس هر چه عدد FPS  بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتری دریافت خواهید کرد. حداقل فریم ریت وبکم‌ برای کامپیوتر 15 می‌باشد ولی معمولا بهترین و محبوب ترین وبکم‌ها دارای فریم ریت 30 هستند که می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. بالاترین فریم ریت موجود در بازار برای وبکم‌ 60 است، اما هم در بازار رایج نیستند هم قیمت مناسبی ندارند.

  • نوع لنز وبکم برای کامپیوتر

لنز در وب کم‌ها معمولا در دو نوع شیشه‌ای و پلاستیکی هستند. وبکم‌های غیر حرفه‌ای معمولا لنز‌های پلاستیکی دارند. لنز پلاستیکی نسبت به لنزهای شیشه‌ای از کیفیت تصویر پایین‌تری برخوردارند، البته لازم به ذکر است که این لنزها از قیمت پایین تری نیز برخوردار هستند، پس شما می‌توانید بسته به بودجه و نیاز خود وب کم با لنز شیشه‌ای یا پلاستیکی انتخاب کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال ارسال تصاویر با کیفیت هستید و جزئیات تصاویر ارسالی برای شما مهم است، وبکمی با لنز شیشه‌ای خریداری کنید.

  • تنظیم نور و فوکوس خودکار

اگر قرار است از وب کم لپ تاپ در اتاقی که نور کافی ندارد استفاده کنید بهتر است هنگام خرید وبکم، به فناوری‌های تنظیم نور و زوم خودکار هم توجه داشته باشید. باید این نکته را مدنظر داشته باشید که افراد معمولا نمی‌توانند به خوبی وب کم خود را در زاویه مناسب تنظیم کنند. یک وب کم خوب می‌تواند به طور خودکار تنظیم شود و حداقل کمی روی نقطه مورد نظر متمرکز شود. امروزه اکثر وب کم ها از تکنولوژی زوم خودکار برخوردارند. اما وب کم‌هایی هم پیدا می‌شود که هنوز باید با دست آن‌ها را تنظیم کنید. بنابراین هنگام خرید وبکم کامپیوتر به این مسئله توجه داشته باشید. تنظیم نور وب کم از دیگر ویژگی‌های مهم وبکم است که هنگام خرید، حتما باید به آن توجه کنید؛ چراکه روی کیفیت تصویر تاثیر می‌گذارد.

  • قابلیت ضبط ویدئو

امروزه بیشتر وب کم ها قابلیت ضبط ویدئوهایی با کیفیت HD  (720 پیکسل) دارند. قابلیت ضبط ویدئو از پرکاربردترین آیتم‌هایی است که یک وب کم خوب می‌تواند داشته باشد؛ چون اکثر افراد بعد از ویدئو کنفرانس یا کلاس‌های آموزشی می‌خواهند آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا برای خود ذخیره کنند. اما اگر می‌خواهید ویدئو حرفه‌ای‌تری داشته باشید، یا استریمر هستید، می‌توانید وب کمی با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت Full HD بخرید.

  • میکروفون وب کم رایانه

برای شرکت در یک کلاس آموزشی یا جلسه ویدئویی، برای برقراری ارتباط موثر، نیاز است که کیفیت صدای انتقالی نیز قابل قبول باشد، پس انتخاب وبکمی که میکروفون باکیفیت داشته باشد بسیار مهم است. وب‌کم‌هایی با رنج قیمت بالا عموما از میکروفون استریوی داخلی بهره‌مند هستند تا بهتر بتوانند صدای شما و محیطی را که در آن حضور دارید ثبت کنند.

  • افکت‌های ویدیویی

شاید نیاز داشته باشید از خانه در جلسات کاری شرکت کنید، اما اتاقی که در آن هستید، پس زمینه مناسبی برای حضور در جلسات ندارد، برخی از وب کم‌ها این قابلیت را دارند تا کاربر بتواند از تصاویری برای پس زمینه استفاده نماید. با وجود این قابلیت کاربران می‌توانند بدون نیاز به پرده، تصویر پس زمینه را حذف کرده و تصویر زنده کاربر را بر روی تصویری که در حال استریم آن است، قرار دهد.

پشتیبانی لپ تاپ یا کامپیوتر شما از وب کم

این نکته را باید در نظر داشته باشید که همه وب کم‌ها با لپ تاپ شما سازگار نیستند. بنابراین قبل از اینکه سراغ خرید مدل خاصی از وب کم بروید، بررسی کنید لپ تاپتان از چه کابل‌ها و برنامه‌هایی برای وب کم پشتیبانی می‌کند. مثلا اگر می‌خواهید یک وب کم HD بخرید اما کامپیوتر یا لپ تاپتان از تصاویر HD پشتیبانی نمی‌کند، پس خرید چنین وب کمی پول دور ریختن است.

آموزش نصب وب کم بر روی کامپیوتر

اکثر وب کم‌های جدید دارای قابلیت Plug & Play هستند به این معنا که برای راه اندازی وب کم لپ تاپ نیاز به درایور یا نرم افزار مدیریت وب کم برای کامپیوتر نمی‌باشد و نصب وب کم به کامپیوتر پس از اتصال وبکم به دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

انواع وب کم کامپیوتر

  • وب کم با سیم
  • وب کم بی‌سیم

وب کم‌های بی سیم هم مثل وب کم‌های با ‌سیم از طریق USB به سیستم متصل می‌شوند، اما اگر مشکل فضا دارید و دوست ندارید سیم‌‌های روی میز کارتان باشد، می‌توانید از وبکم بیسیم استفاده کنید. وب‌کم بی‌سیم را می‌توانید به راحتی در هر جایی قرار دهید، البته مشروط بر اینکه در محدوده شبکه وای فای یا بلوتوث باشد.

اگر قصد خرید وبکم کامپیوتر دارید با ما تماس بگیرید:

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× 8 = 72